Wydawanie odpisów z aktów stanu cywilnego
Kategoria:
Wymagane dokumenty:
Dokument tożsamości wnioskodawcy do wglądu
Miejsce złożenia dokumentów:
Miejsce załatwienia sprawy/adres korespondencyjny:
Urząd Miasta i Gminy Wleń
Urząd Stanu Cywilnego
59-610 Wleń, pl. Bohaterów Nysy 7, pokój nr 2, tel. (75) 71 36 086
Godziny przyjmowania interesantów:
poniedziałek: 8.00 -17.00, wtorek, środa, czwartek: 7.30 – 15.30, piątek: 7.30 – 14.30
Komórka odpowiedzialna: Urząd Stanu Cywilnego
Opłaty:
- odpis zupełny – 33,- zł
- odpis skrócony (polski oraz na druku wielojęzycznym) - 22,- zł
Termin i sposób załatwienia:
Termin załatwienia sprawy: w ciągu 7 – 10 dni roboczych od dnia złożenia wniosku (niezwłocznie – jeżeli akt stanu cywilnego znajduje się w rejestrze stanu cywilnego)
Sposób załatwienia sprawy: wydanie odpisu aktu stanu cywilnego
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. – Prawo o aktach stanu cywilnego ( Dz.U. z 2014 r. poz. 1741 z późn. zm. ) – art. 44
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego ( tekst jednolity: Dz.U. z 2016 r. poz. 23)
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej ( tekst jednolity: Dz.U. z 2015 r. poz. 783 z późn. zm. )
Tryb odwoławczy:
Od decyzji odmownej przysługuje stronie odwołanie do Wojewody Dolnośląskiego we Wrocławiu za pośrednictwem kierownika USC we Wleniu w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.
Inne informacje:
Odpisy wydaje się osobie, której akt dotyczy, lub jej małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu, rodzeństwu, przedstawicielowi ustawowemu, opiekunowi, osobie, która wykaże w tym interes prawny, sądowi, prokuratorowi, organizacjom społecznym, jeżeli jest to zgodne z ich celem statutowym i przemawia za tym interes społeczny, oraz organom administracji publicznej, jeżeli jest to konieczne do realizacji ich ustawowych zadań.
Wniosek o wydanie odpisu aktu stanu cywilnego można złożyć w dowolnym urzędzie stanu cywilnego.