Rejestracja zgonu

Kategoria:

Wymagane dokumenty:

-  karta zgonu wydana przez lekarza,

-  dowód osobisty osoby zmarłej,

-  dowód osobisty małżonka osoby zmarłej do wglądu,

-  dowód osobisty osoby zgłaszającej zgon do wglądu.

Miejsce złożenia dokumentów:

Miejsce załatwienia sprawy/adres korespondencyjny:

Urząd Miasta i Gminy Wleń

Urząd Stanu Cywilnego

59-610 Wleń, pl. Bohaterów Nysy 7, pokój nr 2, tel. (75) 71 36 086

Godziny przyjmowania interesantów:

poniedziałek: 8.00 -17.00, wtorek, środa, czwartek: 7.30 – 15.30, piątek: 7.30 – 14.30

 

Komórka odpowiedzialna:Urząd Stanu Cywilnego

Opłaty:

Brak

Termin i sposób załatwienia:

Termin załatwienia sprawy: niezwłocznie

 

Sposób załatwienia sprawy: sporządzenie aktu zgonu

Podstawa prawna:

Ustawa z dnia 28 listopada 2014r. – Prawo o aktach stanu cywilnego ( Dz.U. z 2014r. poz. 1741 z późn. zm. ) – art. 92 - 95

Tryb odwoławczy:

Brak

Inne informacje:

Zgon należy zgłosić w terminie 3 dni od dnia sporządzenia karty zgonu. Jeżeli zgon nastąpił na skutek choroby zakaźnej, zgłoszenia zgonu dokonuje się w ciągu 24 godzin od zgonu.