Rejestracja zgonu
Kategoria:
Wymagane dokumenty:
- karta zgonu wydana przez lekarza,
- dowód osobisty osoby zmarłej,
- dowód osobisty małżonka osoby zmarłej do wglądu,
- dowód osobisty osoby zgłaszającej zgon do wglądu.
Miejsce złożenia dokumentów:
Miejsce załatwienia sprawy/adres korespondencyjny:
Urząd Miasta i Gminy Wleń
Urząd Stanu Cywilnego
59-610 Wleń, pl. Bohaterów Nysy 7, pokój nr 2, tel. (75) 71 36 086
Godziny przyjmowania interesantów:
poniedziałek: 8.00 -17.00, wtorek, środa, czwartek: 7.30 – 15.30, piątek: 7.30 – 14.30
Komórka odpowiedzialna:Urząd Stanu Cywilnego
Opłaty:
Brak
Termin i sposób załatwienia:
Termin załatwienia sprawy: niezwłocznie
Sposób załatwienia sprawy: sporządzenie aktu zgonu
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 28 listopada 2014r. – Prawo o aktach stanu cywilnego ( Dz.U. z 2014r. poz. 1741 z późn. zm. ) – art. 92 - 95
Tryb odwoławczy:
Brak
Inne informacje:
Zgon należy zgłosić w terminie 3 dni od dnia sporządzenia karty zgonu. Jeżeli zgon nastąpił na skutek choroby zakaźnej, zgłoszenia zgonu dokonuje się w ciągu 24 godzin od zgonu.