Zgłoszenie pobytu stałego

Kategoria:

Wymagane dokumenty:

- Wypełniony formularz “Zgłoszenie pobytu stałego” z potwierdzeniem pobytu w lokalu, dokonane  przez właściciela lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu.

- Do wglądu dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu, w którym ma nastąpić zameldowanie ( np. umowa cywilno - prawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu).

- Dowód osobisty lub paszport.

Miejsce złożenia dokumentów:

Miejsce załatwienia sprawy/adres korespondencyjny:

Urząd Miasta i Gminy, Referat Obywatelsko-Społeczny,  59-610 Wleń,  Pl.Bohaterów Nysy 7

tel. 75/7136087

Komórka odpowiedzialna:

Referat Obywatelsko-Społeczny Urzędu Miasta i Gminy Wleń, Pl.Bohaterów Nysy 7, pokój nr 2

Opłaty:

Brak

Opłata od pełnomocnictwa-17 zł. (zwolnieni  od opłaty są: małżonkowie, wstępni, zstępni lub rodzeństwo).

Termin i sposób załatwienia:

Termin załatwienia sprawy:

Niezwłocznie

Sposób załatwienia sprawy:

Obywatel polski dokonuje zameldowania się na pobyt stały w formie pisemnej na formularzu – „Zgłoszenie pobytu stałego” w organie gminy właściwym ze względu na położenie nieruchomości, w której zamieszkuje.

Obowiązku meldunkowego można dopełnić przez pełnomocnika legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. –Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jedn. Dz.U.z 2013r. poz. 267 z późn.zm.), po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego lub paszportu.

Za osobę nieposiadającą zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy, opiekun prawny lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu.

Podstawa prawna:

Ustawa z dnia 24 września 2010 roku o ewidencji ludności (tj. Dz.U. z 2015, poz. 388 ze zm.)

Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 29 września 2011 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (tj. Dz. U. z 2015 r., poz. 1852).

Tryb odwoławczy:

Brak

Inne informacje:

Obywatel polski przebywający na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest obowiązany zameldować się w miejscu pobytu stałego najpóźniej w 30 dniu, licząc od dnia przybycia do tego miejsca.

Zameldowanie na pobyt stały służy wyłącznie celom ewidencyjnym i ma na celu potwierdzenie faktu pobytu osoby w miejscu, w którym się zameldowała.

Organ gminy dokonujący zameldowania na pobyt stały wydaje z urzędu osobie zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt stały ważne do chwili zmiany miejsca zameldowania.