Dodatek mieszkaniowy

Kategoria:

Wymagane dokumenty:

1. Wniosek o przyznanie dodatku mieszkaniowego potwierdzony przez zarządcę lub osobę uprawnioną do pobierania należności za lokal mieszkalny.
2. Deklaracja o wysokości dochodu wszystkich członków gospodarstwa domowego.
3. Dodatkowe informacje o lokalu –wypełnia i potwierdza zarządca.
4. Deklaracja o odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.
5. Informacja o przetwarzaniu danych osobowych zgodnie z art. 13 RODO

Dodatkowe dokumenty
1. Umowa najmu/podnajmu.
2. Dokument potwierdzający inny tytuł prawny.
3. Wyrok sądowy lub dokument potwierdzający uprawnienie do lokalu zamiennego.
4. W przypadku osoby niepełnosprawnej posiadającej orzeczenie o niepełnosprawności wydane przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych lub Powiatowy Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności przed 23.XI.2004r. dodatkowo należy dostarczyć aktualne zaświadczenie lekarskie lub opinię biegłego o konieczności zamieszkiwania w oddzielnym pokoju.
5. W przypadku osoby niepełnosprawnej, której niepełnosprawność została orzeczona po 23.XI.2004r. posiadającej orzeczenie o niepełnosprawności należy dostarczyć orzeczenie wydane przez Powiatowy Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności jeśli uwzględnia konieczność zamieszkiwania w oddzielnym pokoju (punkt 10 orzeczenia).
6. W przypadku osoby poruszającej się na wózku inwalidzkim – zaświadczenie lekarskie potwierdzające fakt poruszania się na wózku inwalidzkim.
Rodzaje dochodów, które powinny być uwzględnione przez wnioskodawcę przy wypełnianiu deklaracji o dochodach oraz dokumenty na podstawie których wypełniono deklarację, wnioskodawca jest zobowiązany przechowywać przez okres trzech lat.

Miejsce złożenia dokumentów:

Urząd Miasta i Gminy we Wleniu
Wydział Gospodarki Nieruchomościami
59-610 Wleń, pl. Bohaterów Nysy 7, pokój nr 3, tel. (75) 71 36 075
Godziny przyjmowania interesantów:
poniedziałek: 8.00 -17.00, wtorek, środa, czwartek: 7.30 – 15.30, piątek: 7.30 – 14.30

Opłaty:

Zwolniona z opłaty skarbowej.

Termin i sposób załatwienia:

• Postępowanie w sprawie ustalenia prawa do dodatku mieszkaniowego kończy się wydaniem decyzji administracyjnej w terminie do 30 dni. Czas rozpatrywania może się przedłużyć, jeśli sprawa wymaga dodatkowych wyjaśnień lub dokumentów.
• Dodatek mieszkaniowy przyznaje się na okres sześciu miesięcy, licząc od pierwszego dnia miesiąca następującego po dniu złożeniu wniosku.
• Dodatek mieszkaniowy wypłaca się zarządcy budynku albo innej osobie uprawnionej do pobierania należności za lokal mieszkalny, z góry, w terminie do 10. dnia każdego miesiąca.

Sposób załatwienia sprawy:
• wydanie decyzji administracyjnej

Podstawa prawna:

• Ustawa z dnia 21 czerwca 2001 r. o dodatkach mieszkaniowych (t. j. Dz. U. z 2019 r., poz. 2133 zm. Dz. U. 2021 r. poz. 11)
• Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego (Dz. U. z 2021 r. poz. 735)

Tryb odwoławczy:

Stronie przysługuje prawo odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Jeleniej Górze za pośrednictwem Burmistrza Miasta i Gminy Wleń w terminie 14 dni od daty jej otrzymania.