Każdy właściciel (użytkownik) budynku niepodłączonego do sieci kanalizacji miejskiej ma obowiązek dokonać zgłoszenia swojego budynku do ewidencji zbiorników bezodpływowych (szamb) i przydomowych oczyszczalni ścieków. Złożone dane pozwolą na uaktualnienie wymaganej przepisami prawa elektronicznej ewidencji zbiorników bezodpływowych i przydomowych oczyszczalni ścieków.
 
Zgłoszenia można pobrać w postaci druków w siedzibie Urzędu Miasta i Gminy lub na stronie internetowej: www.wlen.pl. Jednocześnie informujemy, że właściciele nieruchomości, których budynki są wyposażone w zbiorniki bezodpływowe lub przydomowe oczyszczalnie ścieków mają ustawowy obowiązek zawrzeć umowę z firmą asenizacyjną posiadającą pozwolenie na opróżnianie i transport nieczystości ciekłych. Osoby, które nie mają jeszcze podpisanych umów na opróżnianie zbiorników bezodpływowych i przydomowych oczyszczalni ścieków powinny to uczynić niezwłocznie.
 


Zgłoszenie  można zrealizować również na elektronicznym formularzu dostępnym TUTAJ.

Wypełnione zgłoszenia należy złożyć w siedzibie urzędu (sekretariat – I piętro), za pośrednictwem poczty tradycyjnej lub z wykorzystaniem elektronicznej platformy Usług Administracji Publicznej „ePUAP” - niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie do dnia 31 SIERPNIA 2023 r. – TERMIN OSTATECZNY.

Więcej informacji TUTAJ.

Facebook.com X.com

Do pobrania