Jedna z najpiękniej położonych lini kolejowych w Polsce biegnąca przez Park Krajobrazowy Doliny Bobru. Na powstanie Linii Kolejowej nr 283 Jelenia Góra - Lwówek Śląski miała wpływ budowa zapory wodnej w Pilchowicach. Jest to bardzo malownicza trasa, która przebiega przez trzy tunele, kilka mostów i wiaduktów. Takie urozmaicenie posiada odcinek Jelenia Góra - Wleń (18km). Na uwagę zasługuje fakt, że te trzy tunele znajdują się na odcinku 7 km między stacją Wleń a stacją Pilchowice -Zapora. Pierwszy tunel o długości 187 m pod górą Czyżyk między stacją Pilchowice-Zapora a Pilchowicami był gotowy w 1907 roku. Drugi tunel o długości 154 m przechodzący pod wzniesieniem między Pilchowicami a stacją Pilchowice -Nielestno ukończono w 1909 roku. Trzeci tunel znajduje się się między Nielestnem i stacją Wleń. Ostrym łukiem przechodzi przez bazaltowe skały góry zamkowej i ma 320 m długości. Wszystkie trzy obiekty są jednokomorowe, obudowane łamanym kamieniem i przystosowane do ruchu pociągów po jednym torze. Zakończenie budowy dwóch ostatnich tuneli zbiegło się z oddaniem do użytku całej 32–kilometrowej linii kolejowej z Jeleniej Góry przez Wleń do Lwówka Śląskiego w roku 1909.

 

źródło: http://opencaching.pl/viewcache.php?cacheid=22517

 

warto też odwiedzić:
http://dolny-slask.org.pl/510223,Wlen,Stacja_kolejowa_Wlen.html

Zobacz prezentację o kolei Doliny Bobru - załącznik poniżej!

  Prezentacja kolej Doliny Bobru

Urząd Miasta i Gminy Wleń

| Realizacja: IDcom-web.pl

logo Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji

Informacja o dofinansowaniu Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji

Projekt "Przebudowa strony www Gminy Wleń i dostosowanie jej do potrzeb osób niepełnosprawnych" współfinansowany przez Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji w ramach konkursu: Dofinansowanie budowy lub dostosowania stron internetowych podmiotów realizujących zadania publiczne do potrzeb osób niepełnosprawnych.